le français suit
As part of our Black History Month celebrations, AOC is beginning a series of features highlighting the activity of significant Black artists, creators, and administrators in our industry.
Backstage at Carnegie Hall: an opera about racism and the electric guitar
Music by Tim Brady | Libretto by Audrey Dwyer
Montreal-based Bradyworks has partnered with Chants libres and Le Vivier to present the world premiere of an electric guitar-inspired opera Backstage at Carnegie Hall.
The show features music by Tim Brady and libretto by Audrey Dwyer, exploring the topic of racism through the story of jazz guitarist Charlie Christian, just before his historic 1939 performance with Benny Goodman.
The multiracial work examines the revolutionary moments between a Black musician and a white clarinetist that took place during one of the greatest eras in jazz music.
For more information:
Press Release: https://www.opera.ca/wp-content/uploads/2023/02/Backstage-at-Carnegie-Hall-.TB-ENG-Aug.pdf
About Bradyworks: https://www.timbrady.ca/Bradyworks_productions_eng.html
//
Backstage at Carnegie Hall : un opéra sur le racisme et la guitare électrique
Musique de Tim Brady | Libretto d’Audrey Dwyer
La compagnie montréalaise Bradyworks s’est associée à Chants libres et au Vivier pour présenter la première mondiale d’un opéra inspiré de la guitare électrique, Backstage at Carnegie Hall.
Le spectacle, dont la musique est de Tim Brady et le livret d’Audrey Dwyer, explore le thème du racisme à travers l’histoire du guitariste de jazz Charlie Christian, juste avant sa performance historique de 1939 avec Benny Goodman.
L’œuvre multiraciale examine les moments révolutionnaires entre un musicien noir et un clarinettiste blanc qui ont eu lieu pendant l’une des plus grandes périodes de la musique de jazz.
Pour plus d’informations :
Communiqué de presse : https://www.opera.ca/wp-content/uploads/2023/02/Backstage-at-Carnegie-Hall-.TB-ENG-Aug.pdf
À propos de Bradyworks : https://www.timbrady.ca/Bradyworks_productions_eng.html